04/2023

Česko-německá víkendovka na Zámku Nečtiny

Vydáno dne 13. 12. 2023 (138 přečtení)
O víkendu v polovině září se konalo českoněmecké setkání mladých ymkařů na zámku Nečtiny. Zážitkového inspiračního víkendu se zúčastnilo 14 Čechů z YMCA Sever, YMCA Plzeň, YMCA Jindřichův Hradec, YMCA Pelhřimov, YMCA Skaut a 13 lidi z CVJM München.

Společně se zamýšleli nad tím, jak být aktivní ve společnosti, užili si sportovní aktivity, vyrábění i výlet v krásném počasí a navzájem se inspirovali v tom, jak propojit aktivity v Ymce se službou své komunitě.
Díky TANDEM – Czech-German Youth Exchange Coordination Centre za podporu této skvělé akce!

Přečtěte si vzpomínky účastníků akce!
Víkend na zámku v Nečtinách se nesl v duchu setkávání, přátelství, víry a bezpečí. Všem účastníkům a organizátorům se povedlo vytvořit atmosféru, kde se nikdo nemusel bát sdílet své niterní pocity ani se za ně stydět. Pro mě, jako pro člověka, který si svou cestu k víře každý den hledá, měl navíc program i hluboký duchovní rozměr. Jsem velice vděčná všem, kteří se podíleli na přípravě celé akce, shánění dotací i programu samotného, za příležitost rozšířit si své obzory ohledně sociálního aktivismu a práce pro komunitu v kontextu křesťanství. Zároveň pro mě měl víkend důležitý přínos v možnosti seznámit se se členy YMCA Münich z různých koutů Evropy a navázání mezinárodních přátelství.

Eleanora, YMCA Skaut

Kdyby se nás kdokoliv zeptal zda by jsme mu doporučili tuto akci, okamžitě bychom řekli ano. Za mě a za Niky to byla naše první akce dál od Jindřichova Hradce. Jsme vděčné za to, jaké lidi jsme tu mohli poznat, a jakou skvělou zkušenost nám akce mohla dát. V pátek jsme dorazili v 16:00 a od zastávky si ještě kousek došli pěšky. V 17:00 jsme se potkali společně s Gábi jedna, Gábi dva, Ester a Timi. Ubytovali jsme se a postupně začali přijíždět ostatní. Zbytek večera jsme si užili zpíváním a den zakončili modlitbou. V sobotu ráno jsme měli krásnou přednášku od Kate o social activism, rozdělili jsme se do skupin a povídali si o tom, co můžete dělat, abychom byli víc sociálně aktivní. Po odpoledním programu jsme si dali obídek a vyrazili na procházku do Nečtin. Po krásné vycházce jsme se vrátili zpět na zámek, dali si večeři a zahráli si pár společenských aktivit. Dodělávali jsme si naše výtvory z dopoledne. Večer jsme se sešli u táboráku, popovídali si, opekli marshmallow a dali dobrou noc. Nedělní ráno jsme si s ostatními členy popovídali o tom, jakou náplň mají Ymky jednotlivých členů. A poté si někteří zahráli fotbal, různé hry a dali si oběd. Tímto jsme zakončili krásný víkend plný nových poznání a vyrazili domů.

Josefina a Niky, YMCA Jindřichův Hradec

Bylo mi dopřáno zúčastnit se pobytu na zámku, který mě příjemně překvapil. Nejednalo se totiž pouze o sporty, přednášky, diskuse, chvály, hry, rozhovory, výlet, nebo i dobré jídlo.

Zvláštním zážitkem bylo sobotní odpoledne zpříjemněné hraním na bubnech s místní skupinou a také pak původně neplánovaný společný večer strávený u ohně. To, co se tam však dělo, běžně člověk nenaplánuje. Prvně jsme detailně popsali, co to pro nás znamená být v YMCA a následně zaznívala otevřená svědectví o Bohu, i jeho lásce k člověku.

Nedlouho poté se mírně skeptický pohled na nás – křesťany, změnil. S veškerou vážností byla naše víra prohlášena za přece jenom zajímavou.

Těžko popsat slovy, to si člověk musí zažít. Kdyby mi však někdo předem řekl, čeho všeho budu svědkem… uff, nevím, nakolik bych mu to věřil. :-)

Miloš, YMCA Sever

Bylo skvělé, že jsme se mohli sejít s dalšími českými a také s německými a ukrajinskými ymkaři na zámku Nečtiny. Celý víkend byl plný vzájemného sdílení zaměřeného na to, co můžeme aktivně dělat pro druhé. Společně jsme také vyrazili na výlet, chválili Pána, modlili se a zasportovali si. Akce se moc povedla, odjížděli jsme vzájemně obohacení a dotčení. Akce nebyla podnětná pouze pro nás ymkaře, ale také pro samotný personál zámku i další skupinu, která se v krásných prostorách nacházela. Několik z nich totiž za námi přišlo s hlubokými otázkami o křesťanství.

Gábi + Gábi + Timi z YMCA Plzeň

Na Česko-Německém víkendu na zámku v Nečtinách se mi moc líbilo. Program byl super, moc jsem si to užila. Jsem ráda, že jsme mohli i ostatním lidem, co tam byli ubytování říci o YMCA a hlavně o Bohu. Byl to opravdu požehnaný čas se všemi.

Miri, foto: archiv autorů textu