Tipy, jak reagovat na výsledky kampaně

Autor: externí <protein(at)ymca.cz>, Téma: 01/2017, Vydáno dne: 16. 03. 2017

výzva (ekologická témata - apel na reduce-reuse-recycle, nové využití použitých věcí, bazárky, sdílení věcí a prostor), konzum a závislosti – měsíc bez nějaké věci, nízkoprahový klub


  • uspořádat debatu, interaktivní seminář (na téma aktuální situace – ve výzkumu často zmiňovaná uprchlická krize, islám – zajistit více pohledů na situaci, pozvat si hosty – odborníky, zástupce organizace, která s nimi pracuje, novináře, nebo uprchlíky, večeře s…, sousedské navštěvování s cizinci, apod.)

  • společný happening (občanství, společnost a její témata) – např. společně jít k volbám, uctění památky 17. listopadu

  • brigáda, okrašlovací den (lokalita, okolí) – společné sázení stromů, květin, guerilla gardening (osazování neudržovaných veřejných prostor), sbírání odpadků, zkrášlování vlastních nebo veřejných prostor

  • zapojení do větších akcí – 72 hodin (https://www.72hodin.cz), Ukliďme Česko (http://www.uklidmecesko.cz), Noc s Andersenem (http://www.nocsandersenem.cz), ad.

  • poradny, semináře (téma obavy o budoucnost – poradit s výběrem školy, zaměstnání, doučování, ap.)

  • kampaň pro veřejnost – vzájemné chování – flashmob, kreativní akce na veřejnosti za účelem pobavit, rozesmát lidi, vést k zamyšlení

  • mezigenerační akce – děti pro důchodce / důchodci pro děti, klub mezigeneračního setkávání, propojení mateř. centra se seniory, společné dílny pro celou rodinu

  • reakce na problém „virtuální/reálný svět“ – kampaň, kavárna, kde si budeme povídat, den na táboře bez elektroniky, atd.

    Vladi Vidláková a tým #nenimitojedno, foto: J. V. Hynek